Dag 10, 11 og 12 fra Hornum -Aars -Testrup og Aalestrup

Vi som hadde sett for oss en hviledag i Aars på fredag ble meget skuffet. Hvorfor skal jeg snart fortelle.

Først noen ord om vårt møte med Hornum og dag 10.

Da vi kom til Himmerland camping 2km utenfor Hornum var jeg helt utmattet. Jeg hadde fått altfor lite å drikke den dagen og det hadde regnet mer eller mindre hele dagen. Det eneste stedet vi fant for å hvile var et busskur. Akkurat her var jeg helt gjennomvåt.

Neste dag startet med solskinn og veien videre mot Aars lå foran oss. Vi gledet oss både Anette og jeg til en hviledag på Aars hotell og en deilig middag på kvelden.

Aars hotell, et gammelt hyggelig hotell, men det hadde så få gjester at de hadde bestemt at de ikke skulle holde åpent i helgen. Så skuffelsen var derfor stor da vi måtte ut å gå igjen.

Skuffet over å ikke få en etterlengtet hviledag.

Først litt om Aars. Midt i sentrum nær kirken står Ædeltårnet.

Vi kom til en stengt kirkedør.

Dette ble frokosten for oss 6 gjestene på Aars hotell. Hun som skulle servere frokost hadde forsovet seg og kom ikke før kl. 10.00. Da hadde vi vært hos bakeren på hjørnet og hentet rundstykker og kaffe, på hotellets regning.

Vi gikk fra Aars og nå mot Testrup. Igjen i øs pøs regnvær. Testrup kirke var åpen, så vi fikk litt hvile før vi gikk videre til gamle Testrup skole som nå er overnattingssted for pilegrimer.

Utsmykning Testrup kirke

Gamle Testrup skole. Da det ikke var sengetøy der og jeg kun hadde en lakenpose så ble natten så som så.

Nå er vi kommet til søndag den 30.juli og i dag har vi kun gått 6 km. Vi har kommet til et fantastisk flott vandrehjem her i Aalestrup. Hvor vi får sengetøy, vaske klær for 110 dkk. Det er et stort fint kjøkken, så nå skal vi på butikken og handle litt mat.