Onsdag 25. Okt -torsdag26. og fredag 27. Okt. Mittenwald- Leutasch-Seefeld-Innsbrück.

Onsdag som var en ekstra hviledag ble brukt til å bli guidet rundt i området av Henny.

Mittenwald er kjent for produksjon av feler. Her er det også en egen utdanning i felemakeri.

Et eget museum om feler. Geigenbau museum.

En 400 år gammel eik.

I Mösern besøkte vi Fredsklokken som ringer hver dag kl.17.00. I 1972 kom  lederne for syv regioner i Alpene sammen for å skape en visjon om fred i området.

Utsikten  fra Fredsklokken ned mot landsbyen Inn.

Jeg skal ikke skryte på meg å ha tatt dette bilde, det er fra en plakat som viser kvinnefiguren i fjellet Munde. Etter hva jeg ble fortalt så er dette et av de få fjell i verden som viser et kvinneansikt.

Her er mitt bilde av samme fjell.

På veien tilbake til Mittenwald stoppet vi og spiste på restauranten Naturwit. Et sted jeg ville gå forbi neste dag på min vei til Seefeld.  Veien ned fra Leutasch til Mittenwald var en veldig bratt nedstigning og veldig svingete, så allerede her bestemmer jeg for buss neste dag til Leutasch.

Det er torsdag jeg har tar fatt på vandring mot Seefeld. Jeg startet med buss og gikk de siste 7 km fra Leutasch.

Da jeg kom til Seefeld innså jeg at buss videre til Innsbruck var eneste alternative. Formen kan ikke kalles stigende.

Været var fint, men når kroppen ikke vil mer så er stopp stopp.

Utrolig hvor fort 20 km går med buss. I Innsbruck venter Meinhard Egger på meg ved busstasjonen og viser meg veien til pilegrimsherberget som jeg nå skal bo på frem til søndag. Jeg blir også presentert for hans svigerinne Maria. Hun har selv gått fra Innsbruck til Roma, hun gikk Jakobsvei. Noe av strekningen er det samme. Så Maria har mye hun kan fortelle meg.

Østerrikes nasjonaldag og fullt av folk ute i gatene. Her fra gamle byen.

Det er  sangkor på hvert hjørne.

Her følger noen bilder fra Hofkirche.

Nå følger noen bilder fra Domkirken St. Jakob. Øverst midtpå sees en statue av St. Jakob på hest.

Fredag og værskifte i dag. Jeg prøve å fange to regnbuer. Det har regnet i hele dag og fjellene er blitt mer snødekte.

Det gyldne tak.

Broen over elven Inn som har gitt navnet til Innsbruck.

Utsikten til fjellene og de karakteristiske husene langs elven.

Fredag fikk jeg en guidet omvisning i Jesuitt kirken i Innsbruck. Meinhard Egger som kjenner kirken fra han var barn og som også er guide tok meg med fra krypten til klokketårnet.

Utrolig spennende historie.  Det ble mange bilder.

En liten kuriositet. Kartet over Italia (nederst) er speilvendt.

Klokken her skal være like kraftig som Fredsklokken.

Det er fredag og nå har jeg akseptert at over Brenner blir jeg ikke å gå. Det er ikke årstiden og når tre kjentfolk har advart meg mot å gå alene så må jeg bare lytte. Det er godt å ha kommet til denne erkjennelsen.  Viljen er sterk, men kroppen er skrøpelig. Været er ikke det beste akkurat nå og da går man ikke alene.

Nå blir jeg i Innsbruck til søndag morgen og tar tog til Brixen. Jeg blir der og venter på Torhild som kommer mandag kveld. Sammen blir vi å gå i Syd Tyrol og der er det også nok av fjell.

Egentlig så skulle jeg møtt et italiensk TV team i Brenner, men da blir jeg heller å møte dem når jeg kommer til Roma.

Vakre solsikker som lyser opp.